Na sredinem vrtičkarskem srečanju sta tokrat sočasno potekali dve vrsti dejavnosti. V učilnici smo sadili mikrozelenje. Nizke posodice (10×10) smo napolnili z 1-2 cm zemlje, ki smo jo dobro stisnili. Zemljo smo poškropili z vodo in po vrhu posuli semena redkvice in sončnice. Pladenj smo obtežili z drugim, enakim. Vanj lahko položimo kamenčke, da povečamo obtežitev. Pladenj doma postavimo na svetlo mesto in škropimo semena vsake 2 dni, po potrebi. Ko začnejo semena kliti, zgornji pladenj odstranimo in pustimo, da kalčki zrastejo. Zatem jih porežemo in pojemo v solati, dodamo v sendvič in drugim jedem. Mikrozelenje vsebuje veliko vitaminov in mineralov, ki jih mlada rastlina potrebuje zato, da lahko zraste v plod. Kalčki imajo znatno večjo vsebnost hranil od ploda rastline in so zato čudoviti dodatek k naši prehrani.

Druga dejavnost je potekala na vrtu. Nagrabili smo še preostalo listje in z njim ponovno  pokrili vrtne poti, nekaj pa ga dali v premičen kompostnik. S pokrivanjem vrtnih poti preprečujemo zbijanje in izsuševanje zemlje. Obrezali smo maline, da smo odstranili suho vejevje. Lotili smo se tudi obrezovanja zelišč v zeliščnem skalnjaku, odstranjevanja plevela in zastiranja poti v spirali z miskantusom. Miskantus je močvirnata trava, razrezana na drobne kose. Uporabljamo jo kot zastirko, s katero nalagamo organski material na zemljo. Hkrati preprečujemo nastajanje blata, zbijanje in izsuševanje zemlje.

 

Trzin, 11. 12. 2019

Mihael Božič, koordinator in vodja projekta Šolski ekovrtovi